ایجاد باور ملی با استفاده از نوآوری مجموعه های دانش بنیان
چهارشنبه، 03 آبان 1402
 

ایجاد باور ملی با استفاده از نوآوری مجموعه های دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر، در تیر ماه سال جاری و برای اولین بار، طراحی، ساخت و بهره برداری از دستگاه جمع آوری کننده نفت (Oil Skimmer) از روی سطح آب حوضچه های تبخیر میدان نفتی آذر با حضور نمایندگان فنی دانشگاه علم و صنعت ایران و شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر، با موفقیت به انجام رسید.

  شایان ذکر است، با عنایت به عدم تکمیل و بهره برداری کامل از واحد تصفیه پساب صنعتی (Waste Water Treatment) تأسیسات میدان نفتی آذر و نهائی نشدن ساخت پمپ­های تزریق پساب با فشار بالای 325 بار نسبی، پساب ارسالی به حوضچه تبخیر حاوی ضایعات نفت بوده که با گذشت زمان و اختلاف چگالی بین آب و نفت، سطح آب در حوضچه های تبخیر با لایه نازکی از نفت پوشانده شد.

در همین راستا، شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر در جهت انجام تعهدات خویش برای محافظت حداکثری از محیط زیست منطقه، چگونگی جمع آوری و پاکسازی آب­های آلوده به ترکیبات نفتی را در دستور کار خود قرار داد.

با تلاش مدیران و کارشناسان این مجموعه، برای حل این مشکل فراخوان و مذاکرات با محققین و مراکز دانشگاهی در راستای حمایت از تولید ملی و رشد صنایع داخلی صورت‌ گرفت که نهایتاً منجر به عقد قرارداد با دانشگاه علم و صنعت ایران شد.

از این‌ رو با تلاش و تعامل فنی بین دانشگاه علم و صنعت ایران و شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر، ورود به حوزه طراحی، ساخت، آزمایش و بهره برداری عملیاتی از دستگاه جمع ‌آوری کننده آلودگی نفتی، با سرعت قابل توجه و طی مدت زمان 35 روز، با موفقیت به پایان رسید.

دانشگاه علم و صنعت ایران در جهت رفع این چالش، با در نظر گرفتن مجموعه تولید توان " پاورپک "، شناور اسکیمر و نیز موتور دیزل با قدرت 30 کیلو وات به صورت کاملاً مستقل در قالب یک بستة کامل برای جمع‌آوری لکه‌های نفتی با تمامی امکانات لجستیک اقدام نمود.

از مزایای ساخت و بهره برداری این فناوری که به صورت داخلی و تولید ملی می باشد، می توان به کاهش چشمگیر هزینه تا حدود 10 برابر نسبت به نمونه های خارجی و صرف زمان بسیار کوتاه­تر از ابتدای مرحله سفارش گذاری تا ساخت اشاره نمود.

جهت مشاهده بازتاب خبر در رسانه ها به لینک های ذیل مراجعه فرمائید :

شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی شانا​

وب سایت صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت​

​​​​ لینکدین سروک آذر​

آپارات سروک آذر​

 

تصاویر
  •      ایجاد باور ملی با استفاده از نوآوری مجموعه های دانش بنیان
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: